Lite om helgen.

Fredag: Jag går till jobbet där jag har det första samtalet om Malte. Inga bekymmer med honom, snällaste o finaste lilla plutten.
Sen jobbade jag ett par timmar innan det var dax att åka till doktorn med Albin. Efter en del väntan så bekräftedes mina misstankar, sharlakansfeber! Antibiotika.
Hade redan fått lov att ställa in utvecklingssamtalet med Albins lärare, fick nu lov att ställa in mitt eget medarbetarsamtal med chefen. Albin o jag passade på att handla när vi ändå var ute o for. Vi stötte på skolfröken...det var länge sen. Jag tror att hon håller sig undan på lördagarna nu när hon är ledig fredag :) Men det är alltid kul att träffa henne!
Väl hemma satte jag upp gardiner o gjorde fint i köksfönstren sen bjöd jag barnen på lite mysfika.



När Micke kom hem blev det glögg innan det var dax för tacos.
Ronja sov i stan.
Emmie o jag blev sittandes o kollade på idol, micke dök upp en stund med:)
Tove åkte ut, det spelade inte så stor roll vem som åkte. Alla är så bra!!

Lördag: Skulle vi handla julklappar. Tyvärr fick vi ingen barnvakt till dom små. Dagen blev bra ändå.
Micke, jag, Malte o Molly gick på stan o tittade. Micke köpte två fina ljuslyktor. Sen blev det fika på kondis:)
Kvällen blev lång, god mat..Avokado med cremefraich o röd kaviar, kött, potatisgratäng, sallad, fruktfat, godis.....
Robinson och 28 dagar blev tv kvällen.

Söndag: Blev den stora julklappsdagen...eller skulle ha blivit! Micke o jag, alldeles själva åkte till västerås. Vi åkte in till stan där dom inte öppnade förrens tolv, en hel timme kvar! Vi hittade ett öppet cafe´ där vi drack kaffe o åt mackor, mysigt!

Sen började "jakten"....den slutade med....ja väldigt dåligt med klappar!
Vi fortsatte på Erikslund....samma där.
Coop forum......samma igen.
Okej, om jag sammanfattar det hela så innebär det att vi jobbar bäst under stress, minst två barn med.
Vi fick en lugn o skön dag tillsammans vi två.
Jag blev kär igen <3 i min egen man...jag älskar honom alltid o blir kär ofta :) Underbart! Eller hur?


Kommentarer
Postat av: lillasyster

Du vet att jag skulle ha tagit de små om vi hade vetat att det var riskfritt (vilket det tydligen var). Tar dem nästa gång <3

2009-12-07 @ 20:11:30
Postat av: Anonym

Det blir efter jul när Elias är hemma. Stockholm med stor barnen...vi kan reka!

2009-12-08 @ 12:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0