-25 grader

I dag var det kallt....kallast hittills tror jag.
Jag skjutsade Ronja till Morgongåva där Maria bor.
Dom skulle ta bussen till Uppsala där Ronja skulle köpa en VINTERjacka!! Gissa om det behövs just nu!?
Jag fick väl vara glad att ungen dragit på sig varma stövlar ist för tygskorna hon annars går i. (Maria hade tygskor såg jag)
När vi var på väg var Ronja på ett uselt humör, antagligen på grund av  kylan...nyårsafton i morron o inte kul med såå kallt.
Jag var så snäll o påminde henne om att hon sagt att om det blev -25 gr ska hon inte gå ut förrens i Mars!!!! Seriöst!!!
Jag pekade lite snällt på termometern i bilen när den närmade sig...-23, -24 oj hoppsan -25! Gissa om hon fick spel! :D Kan inte annat än att skratta :))) . Då säger hon att hon menade ÖVER 25, visst!





Nu ser vi inte henne förrens nästa år:((

Micke har tillsammans med grannen spolat isen tre ggr i dag trots eller tack vare kylan.
Vi har handlat.
Druckit glögg.
Ätit jultallrik.
Och JAG har tagit årets sista bad...själv...med levande ljus...härligt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0