TACK, TACK, TUSEN TACK!!!

Ett jätte tack till alla snälla o goa som uppvaktade mig på min födelsedag!!
Jag fick en härlig dag och kväll tillsammans med glada vänner.

Uppe med tuppen som vanligt, passade på att ta en kopp te innan småfolket vaknade. Slog igång datorn o lyssnade på Gyllene tider en stund. Skönt med en stunds lugn innan allt började!
Micke tog med sig MM o Emsan o åkte till stan för att uträtta några ärenden. Under tiden började jag med maten, skära sallad, lägga upp köttet, fixa garneringen och en massa som hör till. Lite plock hann vi oxå med Hobs o jag.
Började känna mig lite stressad......
När älsklingarna kom hem hade dom med en vacker bukett med blommor till mig, så fint<3
Micke säger åt mig att göra färdigt det jag höll på mig o sen gå in i duschen, klä mig o inte göra nåt mer, bara ta det lugnt!
LUGNT! Är han inte klok tänker jag, det är ju långt ifrån klart inte ens borden är hämtade, det ska dukas, tårtan ska garneras, blommor ställas ut!
Men okej jag gör som han sagt. Jag har lite svårt att låta bli att plocka med saker o tycker att min familj är lite lata!
Efter ett tag dyker min mamma o lillasyster upp o säger åt mig att följa med syrran i bilen! Mamma stannar hos min familj.
Vi åker mot ett soligt sala, vi ska gå och fika! Vadå fika?? Nu? Hallå!  Klockan är ju halv 1....klockan 3 börjar folket komma o allt ska va klart!
Jag släppt det, jag klarade faktiskt av att koppla av.
Vi fikade på gallerian, kollade lite på H&M innan vi åkte o hämtade systers familj.
Sen bar det av mot sätrabrunn igen!
FÖRBI vårt gula hus...hm misstänkt!
Utanför lugnet där det är en stor lokal som man kan hyra satt en skylt som det stod med stora bokstäver: PETRA 40 ÅR o en "fin" bild på lilla mig!
Dom hade ordnat en massa bakom min rygg!!!!
Gulliga dom!
Dukat fint, pyntat med ballonger o blommor!
Burit dit all mat, dryck o bröd.
Åh så fint och tydligen var det bestämt sen länge!
Eftermiddagen blev lyckad, några oväntade men välkomna vänner kom.
Kvällen avslutades hemma hos oss med goda vänner och gott vin!!




TACK ÄNNU EN GÅNG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0