Påskkärringar

Jag är en ÄKTA påskkärring!!! På riktigt, jag kom en skärtorsdagskväll för 40 år sedan(liten och söt var jag då).
Sen växte jag till mig och häxan tog över....ja fråga min man han kan tala om att en gång i månaden har han en riktig häxa i huset :) Då åker kvasten fram och hormonerna tar över ;)
Nu till påsk är jag den snälla gumman som delar ut godis till barnen i granngårdarna och beundrar deras fina påskkort.
Men rätt vad det är är hon där, när det kommer några stora ungar som inte bemödat sig med att klä ut sig ordentligt o bara krafsat i hop nåt på ett papper, som knappt säger glad påsk. Ja då är hon där och säger att godiset är slut(fast det inte är det!)
Men i år kom det bara fina o trevliga små gummor o gubbar med fina kort.
GLAD PÅSK på er allesammans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0