HEJ, HEJ

Hade precis bestämt mig för att skriva en vecko-blogg, alltså skriva om MIN vecka lite varje dag.
Blev bara så irriterad när jag för en  enda gång skulle blogga inte hittade usb kabeln till MIN kamera!!
Konstigt att saker bara försvinner i den här familjen.....

Idag torsdag började morgonen med att pappa för ovanligheten var hemma när Mollan vaknade 05.55. Hon fick komma upp och äta macka med pappa. Jag klev upp som vanligt 06.02 , 15 minuter på soffan innan väckningen börjar. Homsan först sen Hobson. 15 minuter efter det Edde, Emsan och Abbe. Elli får en påringning eftersom jag är trött och han bor i källaren.
M.M kommer tassande och medan han mornar sig i mitt knä hinner Mollan med att dra ner kaffeburken locket går sönder, kaffe överallt, glas i kaffepulvret, bara att kasta och dammsuga. Härligt på morgonen.
Frukost äts, gympakläder packas, matsäck fixas, mollan kladdar med alla andras frukostar (kräm på hela stolen),letar strumpor,Homsan plattar hår på brorsan som ska till KSK idag, edde o Abbe hinner gå med hunden(Malva) i regnet som Öser ner. Emsan sist i väg till bussen det är ett under att hon hinner. Hon tycker det är jobbigt och svårt att åka med bussen har haft ont i magen och varit ledsen. Det gick bra idag, ett steg på väg(puss). Hon vill att jag ska hålla mig hemma men vi var tvugna att tänka om MM älskar att gå på Fröet i sala, leka o sjunga. Så vi åkte dit. Skönt att träffa lite vuxna och låta barnen leka av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0