GÖTAR ???

Vi har en god vän som heter Göte, honom tycker vår lilla tvååring mycket om. I dag sa lillkillen något som fick mig att skratta.
Vi skulle läsa en bok o han valde de "tre bockarna bruse". Han tittade på omslaget och utropade - Göte, Göte.
- är det Göte, frågade jag? - Ja Göte sa han igen. Jag blev full i skratt o tänkte att färgen stämde ju, bocken var grå o Göte är grå hårig. Vi slog upp boken o då ropade han igen - många Götar, alla Götar, en, två, tre Götar!! Då förstod jag! Getter, det var getter han menade. Jag skrattade i alla fall gott åt min otroligt härliga unge.


här är en Göte...


här ären till.....


här sitter sötisen och läser om Götarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0