Måndagar

Måndagar är rätt bra dagar trots allt, RUTINERNA är tillbaka efter helgen.  Eftersom Mollan var uppe jätte länge i går så trodde jag att hon skulle sova länge i dag. Inte då hon var uppe som vanligt strax efter 6.
Abbe hade beställt frukost på sängen (hvregrynsgröt) men under tiden den blev klar kom han upp. Vi åt frukost framför tv:n o julkalendern som är helt värdelös, jag förstår ingenting faktiskt. Kan man inte göra en kalender som inehåller BARN, SNÖ, TOMTAR & JUL??? Det är ju det vi vill se eller?

MM, Mollan & jag åkte till revisorn sen tog vi med farmor till gammelmormor. Där får man kaffe i tunna små kaffekoppar o en massa gott fikabröd. Det luktar så gott där, det luktar gammelmormor. Mmm härliga barndomsminnen o världens bästa mormor.

Var till jysk o skulle köpa några små saker, kom till kassan o tog fram plånboken. Kortet ? Var är mitt bankkort? Förbaskade karl! Min äkta hälft hade kortet i sin plånbok. Expediten var så snäll o ställde undan min kasse. Får väl hämta den sen.

Vår snögubbe som räknar ner fram till jul gör mig lite stressad, jag bara ser hur dagarna bara försvinner.
NÅJA DET BLIR JUL I ALLAFALL!!!

NU ÄR DET BARA 16 DAGAR KVAR

Kommentarer
Postat av: ylva

har precis läst din blogg många roliga ord och bilder. fick lov att ropa på göte när jag kom fram till sagoläsningen med bockarna bruse fick oss ett gott skratt!!!!!! kramar ylva

2008-12-08 @ 19:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0