lusse

Nu har jag inte bloggat på två dagar. Jag har helt enkelt inte orkat. Ungarna är sjuka igen. Någon form av magsjuka??
Småttingarna har feber.
Lucia morgonen mös vi enligt tradition framför tv:n med varm choklad, lussebullar o pepparkakor (de tre stora valde att sova i stället) Resten av lördagen tillbringade vi i västerås för att komma igång med julklappar. Vi fick faktiskt lite uträttat men vi har VÄLDIGT mycket kvar! Många barn=många klappar.
Vi åt på MC där det plötsligt kom ett lucia tåg, riktigt mysigt tyckte jag.
ToysRus var en höjdare. Vi hade ju MM med oss och han är för liten för att förstå att man kan köpa o ta med hem. Han gick med tindrande ögon och tittade på allt helt underbar!!!
När vi kom hem ringde syster o talad om att lilla M har hög feber så dom vet inte hur det blir med det årliga luciakaffet på söndagen. Ja Ja vi var ju oxå hängiga.


Undrar hur mycke feber det ska vara för att stoppa hennes framfart???


Söndagen började med att Homsan kom upp o mådde dåligt. Satt en stund gick sen o kräktes, okej det är bara att frångå traditionen med lucia.
Mollan har hög feber, MM lite feber.
Tråkigt att ringa återbud till alla släktingar. Vi tog det lungt på fm. åt tidig lunch sen bäddade vi ner småttingarna i vagnarna o gick ner till sätrabrunn på julmarknad. Köpte lite godis o en jättefin lykta.
När vi kom hem firade vi egen lucia om än motvilligt av vissa. Gott hembakat fika.






Förresten MM tog sin första skidtur härom dagen, en riktig kämpe.





Under tiden jag hjälpte Gunde Svan så rymde min lilla pepparkaka...





Idag / kväll hände något traumatiskt: HOMSAN svimmade!!!! Edde såg vad som hände o kom springande upp från källaren - Mamma, Homsan
- Vad är det med henne?
- ja vet inte hon bara ramlade i hop!
Jag kutade ner o där försöker en vimmelkantig unge ta sig uppför trappen, jag får henne att sätta/falla i hop i trappen. Vi satt en stund sen lyckades vi ta oss upp till kökssoffan. Homsan var grön i ansiktet o vit om läpparna o stackars Edde var jätte rädd!
Homsan hade inte druckit på hela dan sen duschat jätte varmt, mycket smart. Puss gumman skräm oss inte igen!!
Nu vill hon att alla ska tycka jätte synd om henne hon berättar för alla om & om igen men ingen är INTRESSERAD längre!
GÅ O LÄGG DIG NU


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0