Hemma

Nu är vi hemma igen. Ett nytt år 2012, ett år med en massa mål som väntar på att bli nådda. 2012. Det låter bra när man säger det, det ser fint ut när man skriver det. Har det någon betydelse? Ja det tror jag. Det kommer att bli ett underbart, fantastiskt år. Hur kan jag veta det? Det är jag som bestämmer hur mitt år ska bli, du bestämmer hur ditt ska vara. Världens bästa 2012!! Vad säger ni om det? Jag ska göra det bästa jag kan för att alla i min närhet ska få uppleva ett långt år med massor med kärlek och värme. Jag ska göra allt för att jag själv ska få utvecklas och växa som människa. Jag ger inga löften men jag har mål i livet. Mål som jag vet att jag kan nå och som får mig att gå vidare i livet. Jag tänker inte rada upp de här men det stora målet för mig är att leva i nuet, vara närvarande. Inte vara i morgondagen, inte i nästa vecka eller nästa år. Jag ska vara här. Här där jag är i dag. Jag tänker skriva på min blogg ett tag till, hur länge får jag se. Tack för att just du vill vara med och göra min resa genom livet, tack för att just du är en del av det. Tack alla ni som står ut med min fåfänga, mina virriga, snurriga ord. Som läser allt klokt och oklokt som hoppar fram ur mitt hjärta. När jag tittar tillbaka i det jag skrivit tänker jag ibland att jag var så mycket klokare då, att jag var mer närvarande. men jag har vind i seglen och det är bara att följa med. Dagisfröken och åttabarns mamma har även blivit studerande, målmedveten kvinna i en mycket bra ålder. 2012.... det låter som ett bra år. Eller hur? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0