Hej mitt vinterland

Resan var lång men allt gick bra..skönt när man är framme i Ottbacken!
Sängar bäddas när vi kom fram, Molly bestämde sig för att vara liten och sova i spjälsängen men ändrade sig när det var sovdags!
Hungrigt gäng efter en lång resa...Malte var sugen på det mesta :p
Första kvällen på hundpromenad :))
Vad jag har längtat efter att åka skidor, glida fram i allt det vackra!
Vi hade inte skidor med så alla kunde åka men några av oss var extra sugna och de andra promenerade med.
Micke bara halvägs eftersom han plurrade. Under all snö porlade bäckarna som inte var frysta och han trampade igenom :))
Malte kavade på och var jätte duktig. Jag njöt mest av allt runtomkring. Hur kan något vara så vackert?
På väg till Språngsdalen
Mina medföljare Molly, Ronja, Albin, Emmie och Malte
Fullt ös nerför
Pappas hål :))
Vi passade på att åka en massa pulka och åka spark. Ungarna grävde en snögrotta och vi hade snökrig. Hettade upp oss i bastun för att sen bada i snön. Det gäller att utnyttja vintern när man äntligen har den!!
Snöbadare ..modiga barn
Iskallt tyckte jag!!
Vi eldade i spisen och grillade korv, drack glögg och åt godis.
Någon har sitt eget sätt att hålla pinnen på..
Fick en påringning och Micke fick öva på sin engelska som inte är den bästa...We are also "terrorister" here! (kunde man tolka det) undra vad den stackars mannen tänkte :))
Elias och en vän från skolan kom på besök och det var riktigt trevligt. Vi bjöd på mat och på fruktsallad.
Nu längtar jag redan tills vi är där nästa gång...mitt lilla paradis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0