En dag på Wången

Efter att ha ätit första frukosten i stugan för den här gången (stugan? det är ju en stor villa) så åkte vi neråt mot Krokum, Alsen. I Alsen ligger Wångens travgymnasium där Elias går sitt sista år. Nu har han jobbat hela jullovet och inte varit hemma sen i Oktober så vi längtade!! När vi kom fram tog vi sats upp mot skolan..eller Micke glömde nog satsen eftersom vi fastnade en bit upp! efter lite backande kom vi upp till elevhemmen där Elias stod och väntade. Han hade en skoter som väntade på att få skjutsa runt en massa ungar och föräldrar. Det gick nån timme till skoteråka i full fart över gärdena. Wihoo vad kul!!!
"Min bästa storebrorsa" Undra varför ;)

Malte kör själv!!

Pappsen kör också själv :)

Snöklättring                                                              Pulkaåkning hann vi också med!
Vi hade med oss lite matsäck som vi åt inne hos Elias samtidigt som det blev julklappsutdelning. Vi hade med oss julklappar från familjen. Så var det dags att umgås med hästarna. Emmie fick sadla en liten ponny, "Ragge" som hon skulle få rida medan vi andra skulle få åka en vagn som kallas pullert..tror jag. Fantastiskt mysigt att åka genom de jämtländska skogarna efter en häst med nästan hela familjen. Massor med snö och lagom kallt.

 

I stallet        nån tycker om att gå nära........men inte Micke. Snygga med hjälmarna på ;)

Spanar in Ragges box

På väg ut i skogen (jag springer efter)

Emmie fick njuta av en ridtur i snabb trav och lite galopp

Nästan lika spännande som skotern

Ronja och Elias på kuskbocken, Ronja fick hålla tömmarna en stund

Malva gillar också snö

Jag beundrar min son som valt det yrket han gjort. Vilket slit med obekväma arbetsförhållanden. Ut i alla väder, släpa en massa grejer, mocka...men när jag såg honom skutta upp på hästryggen när han hämtade in hästen från hagen så såg jag att det gör honom lycklig och det är det som är huvudsaken!! Tack Elias för en underbar dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0