nedlagt

Jag la verkligen ner skolarbetet för flera dagar!!! Ingen ide att göra det halvhjärtat så lika bra att ta det ordentligt i morgon.
De här dagarna har jag verkligen lagt ner tid på familjen.
Gotlänningarna har ju varit här och det är väldigt svårt att slita sig från farmorrollen! Dom är underbara alla tre. Robin, Lina och lilla Sandy! Hon är ett underverk!!
Jag tror att vi tagit hundra bilder under dom här dagarna men hon växer så fort och det händer så mycket så med dagens teknik kan man ju samla så mycket minnen man kan!
Tänk så "med" hon är nu och glad! En trygg och harmonisk liten bebis. Vackrast i världen!!
Malte frågade mig härom dagen - Mamma varför kunde vi inte föda några barn till?? Bara några? Jag svarade att 8 barn kanske räcker, det är ju många...- Bara  en då tyckte Malte :) Njaa jag kan nog känna att det räcker nu...har fullt nog med att hinna med allt omkring ändå...speciellt den där vuxentiden....
Nåja nu har jag i alla fall fått det bebismys jag behöver. Just nu behövde jag få ge och ta den kravlösa kärleken ett litet barn bär på....Få känna den lyckan ända in i själen som också ger mig en chans att bli gråtmild...skönt i hjärtat!!
I morgon är det allvar igen. Kanske får lov att bli en tur till biblioteket på fm. Det är lättast att fokusera på det jag ska i den miljön. Kan ju varva med en promenad runt dammarna tillsammans med kameran om det är vackert väder..Allt för att få inspiration till att läsa om samhällsproblem.
Jag hyser förhoppning om att den här veckan kommer att bli en bra vecka..för mig och alla andra jag känner.
Bara på livet igen! Om man går på en nit så är det bara att komma igen..om något brakar eller knakar så är det bara att plocka fram hammaren. Så är det här i livet. Jobbig? Ja men tänk så tomt livet skulle vara utan alla dessa erfarenheter som gör livet rikt! Jag tackar alla som gör mitt liv till det rikaste i världen!!! Ni som ger mig smällar, ni som ger mig smekningar, ni som går emot, ni som följer med, ni som stannar i mitt hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0