Adventshelg

Lördag
Försöker få ligga kvar i sängen på morgonen men det är omöjligt. Micke har fått för sig att jag ska upp och sätta på kaffe bara för att han är sugen på det...jag håller på att bli galen meeen jag andas, räknar.....tänker positivt..rättare sagt jag biter i hop och kliver ur sängen :p Blev lugnast så.
Fm gick åt till att hämta tapeter till Emmie o Edvins rum sen var det bara att sätta i gång.
Finns en del  nackdelar med att tapetsera, byta rum, göra adventsfint på samma gång..
Plötsligt fanns alla grejer mittimellan tvillingarnas rum.
Fint blir det i alla fall!
På kvällen blev vi hastigt och lustigt överbjudna till våra grannar som vi tyvärr träffar alltför sällan nuför tiden.
Vi drack vin och annat gott, åt brieost m kex och spelade kort. Vissa spelade med ett stort engagemang och vinnarskalle :) Så livligt att "drickat" spilldes ut över den rena julduken, rann över bordet, ljusstaken välte och stearin stänkte på Mickes arm!! Hahaha jaa så kan det gå.
Barnen sprang lite mellan husen och Mollan somnade i Ylvas soffa.
Kom hem strax för tolv lagom trött för att sova gott.
Söndag och 1:a Advent


Frukost med tända ljus. Första ljuset brinner.....
Lite röjning innan lillasyster m familj och mamma o pappa dök upp. Vi gick tillsammans till vår Tomteplats där vi lämnar önskelistor i hans brevlåda mitt i skogen.
När vi närmade oss hängde det glitter och julgranskulor i träden. Framme vid lådan brann en marchall. I lådan fanns det pepparkakor åt barnen och under fanns en massa chokladgodis med färgglatt folieomslag.
Regnet duggade och vi vart blöta. 9 varmgrader så här i slutet av november..inte klokt!! Plockade kantareller och klöverblommor...
Inga vargar i sikte och inte en enda älg..bara tomtens luva hittade vi.
Hemma igen blev det glögg o pepparkakor innan vi åt korv med bröd. riktigt mysig och rätt som det var tittade solen fram en stund.
Jag åkte för att titta på Emmie när hon har voltige, som gymnastik på hästryggen. Den här gången i galopp. Hon är jätte duktig.
När vi kom hem drack vi te och åt goda mackor. Med andra ord, En dag med MYYS!! ♥
Så plötsligt händer det!!!!! Snön vräker ner...helt oväntat och plötsligt! Hurra för snön :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0