Måndag

Min första lediga dag. Semester/föräldraledig/tjänstledig/arbetslös....ungefär i den ordningen. Funkar ju bra på sommaren.
En väldigt regnig och trist dag men med glatt humör gick vi till en granne och vän där det bjöds på kaffe. Malte stannade kvar och lekte med sonen i huset. Molly o jag travade hem i ösregnet.
Hemma satte jag i gång att måla färdigt bordet, soffan, dörren och två väggljusstakar.


Målning pågår

Molly hade tråkigt och rätt som det var var hon borta. Pojkarna hade gått i väg till rinken för att spela fotboll och jag trodde i panik att hon följt efter dom! Ringde till en vän som bor i närheten av rinken. Hon gick och tittade men hittade ingen liten unge. Jag letade i hela huset flera gånger, tänkte att hon kanske lagt sig för att sova någonstans. Jag letade ute runt huset och på gatan. Regnet vräkte ner och Molly är lite rädd för att vara ute långa stunder själv så jag blev verkligen orolig. Rätt som det var hörde jag ett par busvisslingar, Göte vår granne ett par hus bort stod och viftade! Där var hon. I lugn och ro!! Efter en tillrättavisning fick hon stanna där medans jag målade färdigt.
15.30 ringde Elias och frågade hur lång tid det tog att åka till Enköping...han hade fått en tid för introduktionskurs för körkortet i Enköping....16.30!!! Det tar minst 50 minuter att åka. 15.50 kom vi i väg med Molly i bilen...vi hann precis innan kursen startade. Jag och Molly fick roa oss i 3 timmar! Vi började på MC Donalds där Molly åt en happy Meal och jag tog en kaffe. Man kan sitta länge och göra ingenting..rätt var det var stämde Moll upp i sång.."Hundla arton åttahundla, superbillig nummerupplysning via telefon o smssss!" Vackert tyckte jag och de som satt i närheten.
Nästa stopp blev Ica maxi där vi köpte två studsbollar eftersom hon alldeles innan tappade sin fina prinsessboll.

Hemma 21...nu är ha iaf färdig för att köra :))




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0