We are alive ;)

Tänk att vi överlevde resan över östersjön! Till och med Micke var och är vid medvetande :)
På väg genom Stockholm mot Nynäshamn kollade vi vindstyrkan genom att veva ner fönstret och känna efter, nejdå..ingen större fara!
Framme i Nynäs började vinden att tillta men ännu rätt lugnt. Jag var hungrig och behövde efter att ha TRYCKT godis (ja Ronja..jag får simma...minst TVÅ timmar :( ) äta något mer matnyttigt så det blev hamburgare på Nynäsgrillen. Micke funderade fortfarande på om det var värt pengarna eller om det var bortkastat i fall vi skulle spy på båten.
Medans vi satt i bilen och väntade tog vinden i i bland så bilen skakade.
Väl på båten köpte vi kaffe och jag plockade fram mina psykologi papper. Plugg i 3 timmar...trodde jag. Kaptenen ropade ut att det skulle bli fördröjningar pga det hårda vädret. Dom var tvugna att sänka farten för att vår resa skulle bli så behaglig som möjligt . Micke la sig ner för att sova, jag plockade gandka snart undan mina böcker eftersom jag lätt blir åksjuk. La mig på golvet jag med. Tur att vi intog liggläge. Vindbyar på 21 m/s..som att åka Vikingaskeppet på grönan i kombination med gamla bergbanan på lisseberg är en bra beskrivnig. 40 minuter sena la vi till i Visby.
Vilka vågor vi såg när vi åkte upp efter kusten och då var dom antagligen små i jämförelse med de 4 meters vågorna ute till havs ...
Nu är vi här hos den fina familjen Lindberg/Strandberg. Sandy hade blivit väckt av sin pappa för att möta farmor och farfar. Peda och Lina var också vakna och det kändes väldigt välkomnande :))
Puss o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0