Lite ångest

Jag är inte arbetsskygg. Jag känner bara lite ångest eftersom jag egentligen inte hade tänkt börja jobba än, inte lämna barnen, inte stressa, inte känna mig....ja lite otillräcklig här hemma. För mig är hemma viktigast...än så länge.
Nu är det som det är. Jag har börjat jobba, Malte ska börja på förskolan, Molly får ha farmor/Robin som barnvakt.
Självklart ska jag göra mitt bästa, både på arbetet och hemma. Nu låter det säkert som om jag ska jobba massor men så är det inte. Lagom är bäst.
En sak till som jag tänkt ändra på i höst, det är det här med att träffas och umgås med folk. Ofta ställer man så stora krav på sig själv om man bjuder hem några. Jag har som mål att en gång i månaden bjuda hem människor vi tycker om UTAN krav på att stå vid spisen i timmar och storstäda hela huset. Nej det kanske blir korv med bröd och ett glas öl, mackor med gott pålägg, te o kaffe. Ja vad vet jag, bara det blir av. Nån gång kanske vi bjuder riktigt flott, det återstår att se.
När hösten kommer och kvällarna blir långa är det betydligt trevligare att vara tillsammans än att sitta o halvsova i soffan. Nu tänker jag göra just det....halvsova i soffan:D


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

När kommer inbjudan ??????? ;)

2009-09-16 @ 19:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0