IKEA

En lördag, löningshelg. Hade inte tänkt på det innan jag letade parkering utanför varuhuset. Med i bilen hade jag de två små o Ronja. Vi skulle träffa Micke o Edvin som hade paus från handbollscupen. Vi började vår vandring rätt lugnt, jag hade bara några saker som jag skulle ha. Två gardinstänger o krokar till hallen. Rätt vad det var stack Malte i väg utom synhåll, Micke fick panik o sprang nästan omkull mig för att hinna i fatt Malte. Det gick bra den här gången oxå. Vi tittade på lite av varje när Molly naturligtvis blev kissnödig, det var bara att styra vagnen mot restaurangen.....låååångt där borta. Micke o Edde gav upp och drog vidare medan vi gick o kissade. Sen var det fika på gång. Efter en lång stunds spanande medan jag försökte parera Molly så hon inte skulle stöta till nån med bricka fick vi tag i ett bord. Mmm gott med kaffe....



Prinsbakelse döpte vi denna till



Prinsessa med kanelbulle



Ja vad kallar man denna för:)



sötis <3



Ett eget kafferep på barnavdelningen:)


Sen var vi tvugna att gå MOT strömmen för att få tag i "mina" gardinstänger, jätte kul med vagnar o ungar:(
Plötsligt börade Molly skrika o vägrar sitta i vagnen, hon ska skjuta den stora kundvagnen som Malte sitter...eller satt på för plötsligt är han borta igen! En som skriker, henne trycker jag ner i vagnen o spänner fast. Malte dyker upp han hade hittat en ballong -pinne som var skoj( en sån man sätter fast en ballong på )
Nu blev det full fart mot kassorna, lyckades riva åt mig några dörrmattor, krokar o skålar resten fick vara den här gången. En som vanligt "intressant" utflykt:)

Nu på kvällen har vi lugnat oss lite. Ätit gott, bakad potatis, köttfärsbiffar, röra med rödlök o röd kaviar. Godis o frukt dukades oxå fram. Nu gäller det att välja rätt bara.....än så länge har det gått bra:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0