Refkektioner

Jag är ju som sagt nybörjare...på det där med att studera. När jag gick i skolan gjorde jag det absolut mest nödvändiga om ens det. Gillade det sociala livet som följde med skolgången men tyckte sämre om själva läsandet.

Nu har jag äntligen det rätta intresset ¨men ingen teknik. mycket är nytt och främmande till och med skrämmande i bland.
Det som är skönt med att studera som vuxen är att jag kan vara mig själv. Efter att ha arbetat på "hemmaplan" i många år så är det skönt att ingen känner mig på riktigt. Tidigare har både föräldrar, barn och personal vetat vem jag är och utifrån det skapat förväntningar på mig. Här finns inga förväntningar. jag behöver inte leva upp till någon föreställning om att vara nån supermorsa eller den lugna, trygga, stabila Petra som jag alltid varit! Jag är JAG och med tiden kommer mina nya bekantskaper lära känna mig utifrån mina egna förutsättningar!
Jag skulle skriva reflektioner på ett arbete...HUR DÅ?? Hur gör man en reflektion? Panik! När jag var klar med inehållet till redovisningen satte jag mig ner framför datorn. 
Jag gjorde en upptäckt. Jag kan reflektera, vet till och med hur. Det tog ca 10 minuter så var jag klar. 
Nu vet ju inte jag hur Jan vill ha det  men jag har gjort det och gjort det på mitt vis. Det är mina tankar utifrån det jag läst och utifrån livet. Enkelt ju :)

Den här tröjan tycker jag är perfekt....nu blir det ju spegelvänt men budskapet är detsamma

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0