Vacker dag

På fm tog vi ett tag i trädgården. Det behövdes verkligen.
Jätteskönt i luften och solen värmde. Vi rensade lite bland leksaker i sandlådan, kastade en del trasiga plastmöbler och annat skrot. Micke tänkte klippa gräset men fick inte igång gräsklipparen. Malte var hos Elias i Muren så bara Molly var med ute och jobbade. Hon krattade och geggade.
Efter att ha skrivit en lååååång nota och druckit en stor kopp kaffe var det dags att åka och storhandla. På Maxi, Erikslund.
Inte så lockande men så välbehövligt.
Micke skulle ta ut pantflaskorna, Molly och bilnyckeln...
Jag skulle ta notan och kassarna....och mig själv...
Gissa vad som var med???
JAG! Jag glömde både den lååånga notan och kassarna vi skulle packa i!
Äh notan tyckte jag att jag memorerat rätt bra och kassar kunde vi köpa. Huvudsaken var ju att jag var med :)
Jag fick till ett stopp på Mc donalds eftersom jag var hungrig..det är ovanligt att det är jag som vill det.
Sen tog vi tag i handlingen.
Nu hade dom satt in såna där betalbilar på Maxi..sjutton också, det som varit så enkelt tidigare.
Nu skulle ungarna klättra in, tjata om tiokronor, dra ut på tiden..tur att dom har oss som föräldrar som är bland de tålmodigaste som finns :)
Åkte direkt till Sala för att hämta upp caben som Robin lämnat hemma hos mormor o morfar. Micke tog den och hämtade Emmie på Sorf, jag tog o åkte hem med småttingarna för att packa upp allt vi handlat...det är det värsta jagvet!!!
Jag fick trycka in i frysen, helt proppfullt!!!
Sen gjorde jag fruktsallad som vi avslutade kvällen med, så gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0