Uppsala

In i dimman..så kändes det att åka i morse.
Anna kom hit för att åka med mig. Vi hämtade upp resten av BB på vägen genom Sala. Tänkte åka förbi men mitt goda samvete sa åt mig att vara snäll ;)
På väg mot Uppsala tjocknade dimman. man såg faktiskt inte var man var. det var bara att gissa och kolla avståndet på GPSn.
I dag var det jag som körde. Det innebar att vi hittade rätt på en gång och kom i tid :)
Ett besök på Avenira där en person berättade om boenden de hade i Stockholm och Uppsala. Asberger och autism var deras stora upptag av klienter. Intressant men jag höll inte med om allt och hade en del andra åsikter.
Vi i BB begav oss med hjälp av den älskade GPSn mot SSK Hoppet, Fågelbo. Huvudkontoret. Hittade genast dit bara 5 minuters väg.
MAT...dags att leta mat!! Jag är matberoende! Behöver äta mat, ogillar att vara hungrig.
Vi är ju 4 olika individer i vår grupp där alla säger att nån annan får bestämma...höll på att sluta med Mc donalds eftersom ingen vill välja.
Tillslut tog hungern över och det blev "Jalla", en underbar kebab och grill restaurang. Massor med folk och en otroligt trevlig och GLAD personal! Vi kände oss välkomna trots att det var så många där. Snabb service också.
Ditt kommer jag garanterat att gå igen :))

Falafel m pommes. Pizza. Kebabtallrik. Kycklingkebab i pitabröd.

BB på promenad :)
Sen var det dags för besök nr 2. Vi promenerade tillbaka. En välbehövlig sväng efter den smaskiga maten.
Vi välkomnades av en stor man med ett trevligt sätt. Väldigt fint och det kändes trevligt och inbjudande direkt när man kom i på kontoret.
Vi fick mycket bra information av Joakim som verkligen brinner för det han jobbar med och för. Nu skriver jag inte så mycket om det eftersom vi ska redovisa för resten av klassen så småningom. Men har fanns inget vinsttänkande i allafall. Målgruppen var 13-18 år. Pojkar och flickor.
Nu var det bara hem kvar! Hem kommer man alltid! Ingen GPS. Alla gäspade stort i bilen och jag körde fel....blev ett extra varv i Uppsala men det blev ju bra det med. Vi hittade en trevlig liten tobaks/pressbyrå där personalen var glada och trevliga ..eller det kanske beror på oss! Att vi fnittrar och är glada!
Vi hittade vägen hem i alla fall och alla höll sig vakna.
Jag slocknade på direkten i soffhörnet när jag kom hem och min förstående, underbara man tyckte att jag kunde få sova medans han gräddade pannkakor.
Pannkakor med blåbärssylt och äppelmos stod på menyn. Jag var fortfarande mätt efter lunchen och är det fortfarande nu kl 21....
Ännu en bra dag med bästa klassen och BB "Bästa Basgruppen" :)


Pannkaksgänget...2 av dom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0