HÖR MITT HJÄRTA

Kan du höra mitt hjärta?
Min puls slå så hårt.
Bröstet häver sig i takt med mina andetag.

Låt tiden stå still,
bli till en evighet
där vi kan vandra du och jag.

Varje sekund är värdefull.
varje ögonblick med dig
blir till glädje och solsken för mig.

Låt oss stanna till
och upptäcka varandra.
Glömma allt omkring och alla andra.

Ännu en fantasi
som formats till en dröm
sen lagrats har i min minneslund.

Fullt av hopp
och av drömmar.
Starka är mitt hjärtas sömmar.

Just nu
är det bara du
som stannat i mitt hjärta.

I en annan tid,
på en annan plats
finns ett lyckans palats.


Mörkret smeker, fördunklar mitt sinne.
Åter i drömmens land
lever jag på ett lyckligt minne.

Skrivet av Petra 1996

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0