En dag på Ullared

kl 02.00 var vi färdiga för avfärd. Kallt och ruggigt var det när vi satte oss i bilen.
Några somnade väldigt snabbt och sov nästan hela vägen.
Det blev två stopp på nervägen. Ett frukoststopp och ett kisstopp.
Mamsen dricker kaffe , jag stannar i bilenefetrsom det är flera minusgrader ute..
Var på parkeringen vid G-kås runt 8.30. Det sjuka är att vi mötte folk som redan hade handlat.....och betalat...
Vi hade ju hela dagen framför oss.
Ronja och pappa(morfar) på sveriges största gratisparkering :))
Rätt snart blev vi varse att det var folk, mycket folk..faktiskt väldans massa folk!!
Det gick bra och Micke höll humöret uppe nästan hela tiden..Efter att ha fyllt första kundvagnen till bredden så åt vi lunch i den nya resturangen som höll Ikea standard. Helt okej mat och väldigt skönt att sitta ner :)
Det roliga med det var kundvagnsparkeringen.....
En liten del av parkeringen..
Gäller att hitta en parkeringsplats....Syster och svåger.
Vi hittade en plats åt vår fulla vagn som vi dessutom memorerat nr och färg på för att kunna efterlysa om den skulle försvinna. Det låter galet jag vet...Orange nr 5705.
Efter maten gick Johan o Micke ut med första lasset. Dom behövde bara köa ca 10 minuter så det var ju lugnt. undertiden passade jag på att länsa damavdelningen:) Svårt bara utan kundvagn, den hade ju Micke.
Shoppingen fortsatte till em. Vi hade bestämt att vi skulle handla kläder. Det var det tillfället var till för. Vi hade verkligen låtit bli att köpa kläder till ungarna hemma eftersom vi skulle åka hit. Eftersom det var så vansinnigt med folk så hann vi inte ens titta runt på alla avdelningar men det gjorde inte så mycket.
Kön ut genom kassorna var ca 1 timme lång...det visade sig att just den här lördagen och nästa, enligt statistiken är värst på hela året! Mest folk då...allt var nog enligt statistiken.... Typiskt, men nu vet vi det :))
Vi gav oss ut mot vildmarken för att hitta stugan vi skulle bo i, elelr stugorna...
Jälluntofta camping.
Så här såg mamma o pappas stuga ut (tagen bild från campingsidan)
Vi fick en storstuga. Den låg mitt i skogen och var jättemysig. Vi eldade i spisen, åt mat, umgicks.
Storstugan
Hungriga efter en lååång dag..
Mysfaktor...
När mamma o pappa skulle gå hem till sig var det mörkt, becksvart. 200 meter genom skogen...mamma var inte överlycklig..
Sen hade tydligt Micke lovat att hämta dom 7.30 på morgonen men det mindes han inte.
Strax efter halv 8 bultade dom på dörren ..oj oj..alla låg kvar i sängarna..
Trötta och frukostfix..
Så här kan det se ut när det är dags för städning...
Packad o klar..
Hemresan gick också bra. Ett par stopp för att kissa och för att stoppa nåt i magen.
Micke körde hela vägen dit  och men på hemväg fick jag ta över i....Örebro :)
Sen klarade jag resten och han somnade snabbt :)
Ungarna blev glada åt alla kläder och jag tror att allt passade utom mina fruktansvärt obekväma trosor och Edvins jeans...Trosorna slänger jag och jeansen är till salu.
Nu blr det sänggång så jag orkar plugga i morgon. jag vet ju att det behövs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0