Växla upp, växla ner, helljus, backa och motorstopp i backe

Nu är jag hemma igen, TACK och lov!!
Blev iväg "tvingad" för att övningsköra med Ronja igen.
Det är väldigt ...berikande att sitta bredvid henne i bilen.
Nu tyckte i alla fall jag att det var dags att växla upp till 4 :an och då var vi tvugna att ge oss ut på landsvägen.
Mot Saladamm. Fick genast en bil efter oss men Ronja tog det rätt lugnt. När den bakom tillslut körde om fick Ronja tillåtelse för att växla upp till 4:ans växel.
Oj,oj vad det gick undan, nu höll jag andan när vi mötte trafik....60 km/h ;)
Vi vände vid Fågelsbovägen och hon backade för första gången, det gick faktiskt riktigt bra.
Tillbaka till utgångsläget, in i varje korsning gick det i närmare 200...rullande men kopplingen nere.
Försökte lära henne att växla ner i korsningarna men det gick sådär..
Sen skulle vi öva på att använda hellyset...hon börjar fippla med det i en liten uppförsbacke samtidigt som hon ska växla ner...samtidigt som hon ska styra....hoppsan!! Hon lyckas med bedriften att hacka sig uppför backen, ända upp kom hon innan motorstoppet kom!
lilla gumman det blev för många saker på en gång.
Men själv är hon nöjd!! Hon hade full kontroll ;)
Jodå hon är faktiskt riktigt duktig min Ronja <3


En blivande racerförare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0