Torsdag

Torsdag. Tidig morgon, väldigt tidig.....jag smyger ur sängen för att inte väcka de små. Jag lyckas med bedriften att komma i kläder, gå på toa(vägg i vägg med rummet där de små sover), sminka mig...ja det måste jag göra trots att klockan bara är 5 på morgonen.
Robin kom upp runt 05.30 och just när jag skulle kliva ut genom dörren hade Micke tagit sig ur sängen.
Jag åkte i mörkret upp till skolan där jag öppnade och hann precis tända några lampor innan Jeppe kom. Så var det bara Jeppe o jag en stund men vi gillar varandra så det gick bra :)
Sen dök det upp några barn till. Jag fixade frukost till mig och fem barn..lindrigt mot hemma.
Den största tjejen började ganska snart böna o be om att få frisera mig så efter frukost när de andra fröknarna kommit var det dags..."fjortisbullen" kallades frisyren! Haha på mig...
Sen var det läkarbesök på läkarbesök...tur att jag fortfarande kan leka!
Eftersom jag öppnade på morgonen så kunde jag sluta redan kl 11.

Fjortisbulle ;)

Vila på ordination av Dr Natalie :)

Åkte hem och fixade mat till barnen innan vi packade fika, tryckte in oss, skidor, pulkor i farmors lilla bil...
Vid Järndammen mötte vi mormor och morfar som stod och njöt i solen.
Jag tog genast på mig skidorna och åkte en liten sväng med Mollan. Hon kavade på riktigt duktigt. Solen värmde så skönt. Sen fick Malte ta över skidorna så åkte vi en stund. Emmie blev sugen på att skida hon med.
När barnen åkte tefat i backen, efter fikat tog jag mig friheten att åka en stund för mig själv. Jag hade inte samvete till att åka någon lång tur men det blev ett par km iaf..i snabbt tempo.
Tänk att man äntligen känner att våren är på väg..Åhh vad jag behöver solen!!!
Medans jag åkte där själv i solen blev jag sugen på att åka upp till Romme eller nån annan backe, kanske kan hinna innan snön är borta..
Efter lite mer pulkaåkning ledsnade barnen och vi åkte hem till Sätrabrunn.
Då var det bara att laga mat innan ungarna blev alltför griniga och trötta.
Ronja var hemma och det är alltid så skönt att ha henne hemma!!!






I morgon är jag ledig och då ska vi till Sala. Måste ladda för kvällen :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0