30+

Ja, jag är ju det!
Nu blev det av, att gå ut en lördag kväll.
Jag, min syster och min svägerska.
Det var Stina (svägerskan) som föreslog att vi tre skulle gå ut på 30+ och dansa.
Jag och syrran hade haft i tankarna att vi skulle lura med Stina ut  på något kul eftersom hon och vår bror nyligen gifte sig, vi tänkte göra något som en överraskning.
Nu blev det bestämt.
Men vi ville ändå överraska lite. Sååå vi tog oss friheten att boka bord på en restaurang utan att hon visste något.
Jag var hos lillasyster ca 16, vi fixade i ordning oss med en söt liten publik. Mina tre systersöner som inte är vana att tjejer håller på att sminka sig i en hel evighet, för det tar en evighet för oss 30-40+are ;) i alla fall om vi ska se respektabla ut!


Strax efter 17 var vi hos Stina där vi satte lite fart på henne genom att tala om att hon hade 1,5 timme på sig...
För om jag och syster tar tid på oss så är det INGENTING mot vad Stina gjorde! Den lilla dottern i huset hade en förklaring - Mamma tar sån tid på sig för hon vill se finare än er! Haha, gullunge <3

kolla in snygga naglar
 
Jag och brorsdottern målade naglarna vackert röda, vi vuxna tog en drink eller kanske fler ;)
När klockan började närma sig 18.45 sa vi till Stina att taxin var beställd. Gissa om hon fick bråttom!!! Sen visade det sig att taxin var hennes man som skjutsade ner oss på stan.



Vi tog plats på restaurangen där vi beställde in fläskfile´med kantarellsås och klyftpotatis, mycket god mat! Jag och Stina delade på en flaska vin medans Hanna höll sig till cider.
Vi blev sittandes länge. Pratade, pratade och pratade :) Många skratt också.
Runt 22 tiden började det bli dags att dra sig mot hotellet. Stina var vid det laget så täppt i näsan så hon behövde nässpray, hon kontaktade sin hemliga langare som kom ner till stan för att langa just....nässpray :D


En skum langare i bakgrunden

Sala stadshotell, 6 år sen sist... Jag kan inte anklagas för att springa ute ofta iaf.
Ser ut som det alltid har gjort, mer eller mindre.
Vi styrde förstås mot baren för att ha något att smutta på medans vi väntade, tydligen hittar folk inte ut förrens fram mot tolv tiden. Rätt som det var fick Stina för sig att hon skulle dansa. det är väl okej....på rätt dansgolv...
Det var nämligen ca 2-3 par uppe och buggade på golvet där dansbandet spelade, dit gick Stina!! Hon började dansa lite lätt för sig själv medans Hanna och jag satt och skrattade!!!



Jag träffade lite folk jag känner när folket väl började komma. Det blev mycket dans under kvällen och några besök i baren.




Jag hade fått med mig en hälsning till Mickes en kollega från Micke.."Håll händerna i styr, Micke kollar läget på måndag". Jag gick fram till den här stackars killen som inte visste vem jag var, även om han visste att jag skulle vara där. Jag överlämnade hälsningen och fick ett smittande skratt tillbaka :) Vi pratade lite och han frågade hur jag skulle ta mig hem. Jag talade om att micke skulle hämta, han ville se i vilket skick jag var och vilka jag pratade med ( han skojade naturligtvis). Ännu ett skratt och vi bestämde att vi skulle gå ut tillsammans efter stängning. Under kvällen träffades vi några gånger och han visade ett sms han hade skickat till Micke, han spädde på det hela!
Sista dansen dansade vi för att sen göra sällskap ut. Vi gick tillsammans mot bussen för att sedan vinka till min man som satt och väntade! Sen gick vi mot honom och mitt sällskap ropade " Micke! Bussen står ju på Petra så vi vill ha nycklarna" ;) Haha vi skrattade gott och som tur är så gjorde Micke det med :)
Efter en rolig kväll åkte vi hem till några febriga barn.
Tack tjejer för en härlig kväll <3

Kommentarer
Postat av: Roberth

Verkar varit en rolig kväll

2011-03-23 @ 21:55:22
Postat av: stina alias svägerskan

host harkel Nåja vi kom ju ut iaf, men jisses min gullunge....hahahaha Klart mamma är "snyggast" ;) iaf i den åldern tycker man det ! Sen tror jag nog att det var så att vi slog lite vad om det där att jag skulle gå upp å' dansa SJÄLV !!! Nästa gång är det din tur Petra så jag får knäppa lite kort ;D

Det var jätte trevlig och tack igen för en jätte trevlig kväll med er //Varma kramar snörvel ....tur man har en langare :))

2011-03-26 @ 22:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0