Snart student

Tänk att man ska gå igenom studentveckan om och om igen....
Jobbigt som mamma.
Nu har "jag" klarat av studentfester, brännvinsbrännbol, cykelrace...och snart är studentdagen här!
Undra om jag kan pusta ut då??
Den senaste tiden känns det som jag tillbringat störst del i bilen. Skjutsa hit och dit, lämna grejer här, kläder där. Handla mat, skor, presenter....
Nu börjar jag bli riktigt less på att inte bara få vara hemma!! Jag vill ju sola och ha det skönt!!

Nåja i dag ska vi på cykelutflykt. Härligt i solskenet! Vi får se hur härligt det blir med en massa ungar mellan 7 & 9 år på cykel, små grusvägar och varmt...
Vi ska besöka en hästgård och ett lantbruk innan vi landar hemma hos en arbetskamrat där vi äter vår matsäck.

Nu hann jag skriva lite om dagen redan före 6 på morgonen så tack min käre make för att du ringde och väckte mig kl 5.....så jag slapp ligga och mysa en stund till i min varma, sköna säng ;)

Kameran följer naturligtvis med så bilder kommer i kväll.

Kvällens upplägg är sådant: Trädgårdsstädning
                                          Inomhus plock
                                          Damma
                                          Dammsuga
                                          Skura
                                          Lite hemligt pyssel ;)
Fredagens arbete (jag ledig):Baka bärpajer
                                          Ställa ut bord och stolar
                                          Duka
                                          Hämta björkar
                                          Stryka (om det behövs)
                                          Blåsa ballonger
                                          Duscha barn
                                          Åka till Sala Torg
                                          Studentfirande!!!

Emmie och Edvin ska vara med i studenttåget och spela trumpet!!!

Taget från Gotlandsfärjan kvällen den 3/6 2011 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0