Bada, bada, bada

Eftersom jag har en dotter som ofta sover i Sala och som är svår att motstå när hon ringer och frågar om vi inte kan komma till Sala o bada.
MånsOls blev det. Varmt, riktigt hett. Emmie hade Emmy med sig. Edvin träffade på Kenny. Grabbarna var hela tiden vid hopptornet. Albin hoppade från både 5.an o 7.an. Edvin nöjde sig med 5.an.
En skön och härlig dag.
Det var i går det...
I dag på min egen namnsdag som någon var så snäll och påminnde mig om blev det ännu en gång Månsan. Tidigare på plats. Ronja, Emmie, Edvin, Albin, Malte, Molly , kusin Lukas och kompis Simon.
Ännu en dag då pojkarna var och hoppade hela tiden, de kom upp och blev insmorda imellanåt.
Jättegod kycklingsallad, hembakta bullar, melon, glass mm.
Emmie började med att noga tala om att den blå handuken är min, hon lade fint ut den på gräset...då kom ÄNDERNA! Jag skrämde bort en som vandrade på just den blå handuken...då kissade den på hennes fint utslätade badlakan. Plötsligt var det mitt fel!!! Jag som bara vill hjälpa..det var sista gången jag jagade änder....
Malte o Molly fick också hoppa lite från bryggorna. Även jag gjorde ett dyk därifrån och Albin o Ronja var rädda att jag skulle göra bort mig, tappa bikinin eller få magplask ;). Ewa från mitt jobb kom och tog en kopp kaffe. Mycket trevligt!

När vi kom hem tog jag en siesta på altanen....den blev nog miiinst 5 minuter.....
Tvätt, matlagning, städning stannar tyvärr inte upp trots värmen så det var bara att bita i hop...


På kvällen tog vi alla en tur till gropen för ett kvällsdopp. Mest för att Malva skulle få bada och bli sval. Hon dök, simmade och rullade sig i sanden. Alla ungar badade medans jag och Micke satt på stranden. Mysigt.
Malte konstaterade att det var mycket skönare att gå barfota på grus för då slipper man få sand i skorna! Klok pojke :))










I morgon blir det gropen igen. Skönt vatten och närmre hem. Behöver kanske uträtt lite annat på em.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0