Minisemester med några av de bästa

Packa, packa, packa....Härligt med en husvagn att packa ut i.
Men att det blir så mycket packning när man bara ska vara borta en helg!!
Kläder för värme, kläder för regn, badkläder, badlakan, sängkläder, kubbspel, uteleksaker, dockor+dockvagn, mat, dricka (stark och svag), bord, 10 stolar, en stoor grill som tog upp hela bakluckan!!, godis....ja nii kan ju tänka er. 5 barn, 1 hund, 2 vuxna + 2-3 extra barn(tonåringar) som inte övernattade..
HÄRLIGT!!
Första stoppet var vi OkQ8 där vi köpte en presenning.

Sen kom vi fram och checkade in på campingen. Trevlig personal tog emot oss.
Såå var det dags för prövningen av Mickes tålamod...
Förtältet!!!
Tillsammans med våra grannar (både hemma och på campingen) började vi att pussla.
Ingenting stämde.
Vi trodde nog att det var vi som inte kunde men det visade sig att det fattades pinnar och fanns pinnar som inte hörde dit...
Micke tog en sväng i väg mellan varven för att aaandaas :)

efter ca 5 min

efter ca 10 min

en del tog det med ro

och en del roar sig....

ca 2 timmar senare....

under tiden passade barnen på att bada, frivilligt och.........




......ofrivilligt!

Tillslut fick vi hop det även om det egentligen var fel.
Tack Ylva o Göte!!!
Sen blev det ost o kex, lite vin och öl som avslutning på kvällen. Vi satt ute till midnatt och det var jätteskönt!




Natten blev sådär, i alla fall för mig.
Vår lilla rara hund tyckte att det var varmt i husvagnen så jag fich lufta henne ett par gånger på natten. Sen vid halv 6 på morgonen small det till! Molly for ur överslafen rätt ner i golvet! Jag trodde att hon skulle väcka hela campingen med sitt skrik! Som tur var gick det bra och hon somnade bredvid mig.
Jag var uppe först, vid 07.30. Jag tog en promenad ner till vattnet med Malva innan jag gick för att väcka lite folk.


liten o trött



dagens ungdomar ;)
Malte och jag fick lite egentid innan de andra kom upp ca 8.30. Vi passade på att läsa en bok och duka fram frukost. Det är så mysigt att äta frukost i förtältet.
Vi han med bad flera gånger under dagen och på fm kom Ylvas Emma med sin familj. Då fick Molly en kompis att leka med.


Leia och Molly


toalett besök

malte testar handtorken

Erik o Malte letar musslor

flickorna leker  i vattnet

oups...Micke fick tag på kameran :/

Lunchen blev grillad korv med bröd, det blev fika, vi hade ju bakat innan vi åkte. Göte plockade fram den stora plånboken och bjöd alla barn på glass!

På em gick Micke och pojkarna för att meta lite. Jag och Emmie kom efter för att fota lite, underbart härligt!





Maskar som får åka i dockvagnen



några grillade marsmallows

Grillning på kvällen då vi dukade långbord och klockan var 1 på natten innan vi kom i säng. Pojkarna hade hittat några kompisar så dom fick Micke hämta mitt i natten.
Nu hade vi ändrat lite sängplatser så inte småttingarna sov uppe. Jag (och Malva) sov hela natten, vaknade inte förren efter 9!! Då tog jag o Emmie med småbarnen till duschen, välbehövligt.
Sen blev det en god frukost.

Just innan det började småregna hade vi fått ner förtältet som tur var!
Så var semestern slut för denna gång, en provcamping som funkade väldigt bra :)
Nästa blir Goltland och direkt efter blir det O-ringen!


så här roligt såg det ut på bilstereon när vi åkte hemmåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0