JORDGUBBSLANDET

Hastigt och lustigt bestämmdes det att vi skulle plocka jordgubbar i Backa utanför Heby.
Molly skulle ha en "solklänning" på sig men den var Malte snabb med att blöta ner så efter lite skrik skulle hon byta. Meen med henne går inte vad som helst. Hon ville i nte ha någon av klänningarna jag tog fram, inte heller linne o short. Tillslut när jag höll fram en sån där docksöt, rosa kreation så muttrade hon "okej då...jag tar väl jordgubbsklänningen" Till saken hör att det inte finns en jordgubbe på! Men söt blev hon.
Så  vi for till Heby. Jordgubbslisa, Malte, Emmie, Ronja o jag. Som sällskap hade vi Rosie och hennes tre barn.




Här är hon lilla jordgubbslisa ♥

Mmmmums!!

Rosie o lilla Dogge

Vilken underbar dag och vilka underbara jordgubbar och vilket underbart gäng vi var!! Mycket skratt och mycket stoj av både vuxna och barn. Precis som det ska va!


Alla barnen

Storasyster o lillasyster

Söta små prinsessor


Efter plockningen fikade vi och åt glass. Barnen jagade fåglar och hoppade från en sten. Vi tittade på gårdens getter också.






resultatet :o




Senare på em stack jag i väg för att testa orientering. Första gången på ca 20 år. Jag hade faktiskt glömt bort att det var roligt.
Min lilla pappa var så snäll oc följde med ut i skogen, undra om han var rädd att jag skulle springa vilse....antagligen var det tur att han var med men jag kände att jag fixade det. Ska ut åde lörd o sönd en sväng.
Såg härliga smultron och blåbär i skogen men det enda jag får stanna för är kantareller!!

När jag kom hem var det bara att kasta sig i duschen för att hinna ner till puben. Tur för min familj att jag är en snabb kvinna ;)
Little Gerard uppträdde och jag tyckte han var helt okej. En rolig gubbe! En Elvis var också där och drog lite Elvis låtar..bra musik men han såg gräslig ut...
En jätte trevlig kväll och vi var kvar tills det var slut!!








Little Gerard

Moll o Ylva



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0