Äventyr

"Med fara för hennes liv drog hon ut i vildmarken, ödslig skog stod mörk omkring henne. I närheten smög både älg och varg...hon kunde nästan höra deras tysta andetag. Hennes uppdrag stod klart och hon måste klara det.
Kalla kårar kröp efter ryggraden och vinden ökade i styrka..."

Ja som ni ser så har jag varit ute på äventyr! Kanske inte riktigt i klass med min fantasi, men nästan.
Tänk att jag är då en av de mest envisa jag känner och det säger inte lite. Här kommer jag hem och har ett par timmar då jag kan göra precis vad jag vill...vad gör jag? Jo jag spänner på mig skidorna och sticker i väg.
Jag insåg redan innan att förutsättningarna inte var de bästa men någonstans måste jag bara utmana mig själv och bli överbevisad.
Glansis i spåren och blåsigt. Hela tiden hörde jag en Lisabeth som sa - Du är inte klok Madicken!!! Ja just så kände jag mig...inte klok. Eller som Ronja Rövardotter - Hit med lite farligheter!!!!
Is i spåren betyder att det går fort! Går det fort vill man gärna kunna stanna. Fina djupa spår innebär att det är väldigt svårt att stanna. Hård blåst gör att spåren är "strösslade" med fina barr och kottar, som i sin tur blir till en broms...tvärbroms. Isklumpar som lossnade från träden var också en farlighet. 
Där kavade jag på stötvis eftersom det hela tiden slog stopp. När jag väl fick upp farten var jag livrädd att "stoppet" skulle komma. Men tanklös som jag är susade jag i minst 200 km/h nerför den största backen..i spåren...stenhårt underlag... Hem kom jag men nöjde mig med ett varv.
Glad och lycklig över lite "inte kloka farligheter" känner jag att jag är stolt över mig själv.
( förresten tog jag 3km på 16 minuter!!)


Här kan man riktigt se hur jag far nerför backen i Sätrabrunn :)



Tvillingsjälar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0