En vanlig lördag

I går lördag åkte vi med Edvin till Sala för att titta på handboll.
Med oss hade vi Malte och Mollly....Hm...
Innan själva matchen började tog vi (Micke, jag o småttingarna) en sväng ner på stan.
Jag tyckte att jag kunde smyga in på Kapp Ahl och titta, då ropar Molly högt och ljudligt - JAG VILL INTE GÅ IN DÄÄÄR!!!! Jag gillar inte den affären....Som den pedagog jag är svara jag- Nähä..stanna utanför då!!!!
Edvins lag vann matchen, dom spelade riktigt bra! Duktiga killar! Ronja och Kimmen var med och tittade.
Innan vi gick därifrån så frågade jag dom om dom skulle vara hos oss på kvällen. Vad ska vi äta fick jag till motfråga. Det var just det, om dom inte är hos oss kan vi äta vad vi vill annars måste vi anpassa oss lite mer :)
Okej, tacos eller kycklingpiroger med red curry. Vi kommer blev svaret!
Ännu en gång gick vi ner på stan för att byta Edvins nya innegympa skor som efter 2 ggr gått sönder.
Det bev inget byte men dom blev limmade så får vi se om det håller.
Moll, Malte o jag köpte solglasögon för att skynda på våren lite och tänka sig ...när vi klev ut ur gallerian så sken plötsligt solen starkt och klart!!!
Vid torget träffade vi på vår kära skolfröken, det händer inte så ofta nu för tiden men det gör inte så mycket eftersom jag har förmånen att jobba med henne i veckorna. Det finns alltid en massa att prata om när vi ses!
Efter mathandling och lite andra ärenden åkte vi hem.
Matlagning (tacos) och städning stod på schemat. Emmie var jätte duktig, hon plockade och dammsög.
Kimmen och Ronja kom lagom till maten, måste vara perfekt att ha två ställen att väja på när det vankas mat.

Efter maten åkte kortleken fram. Storfuskaren var med ;) Här ändrades reglerna efter hur det passade just då!
Men jag var rätt nöjd som vann första omgången!!


Kvällen avslutades med ost och ett glas rött framför en rolig film!
Härlig kväll!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0