Nu har det varit söndag också :)

Ahh så skönt att ligga kvar en stund i sängen på morgonen när man hör de andra stöka runt i huset.
I morse vaknade jag av ljuset....jag hade medvetet låtit bli att dra ner persienen för att jag ville se solen.
I björkarna glittrade det som av diamanter, det gnistrade otroligt vackert!
Jag låg länge och bara njöt...renbäddad säng, kaffe doft...så skulle man ha det varje dag!!
Det blev en grötfrukost när jag väl kom ur sängen, jag tänkte att jag skulle äta en rejäl frukost så jag inte behövde äta lunch innan jag skulle träna på gymmet i Sala.
Det blev lite småplockande på förmiddagen. Micke åkte för att handla till sin pappa. Undertiden ordnade jag lite till middagen (köttfärslimpa)., bäddade ett par sängar, tvättade, diskade allt medansd barnen retade gallfeber på varandra....
Tur att vi hade bestämt att ta en tur till badhuset eftersom det är så kallt ute och ungarna beöver rastas lite ;) Även jag behövde springa av mig...Emmie o Edvin var barnvakt i varma bassängen medans jag tränade <3
När jag klev in i träningslokalen blev jag förvirrad eftersom jag tänkt  springa på löpbandet och alla band var upptagna....fick överlägga en stund innan jag bestämde mig för att sätta mig på cykeln och trampa en stund innan jag körde igenom "mina maskiner". Efter det slöt jag upp med barnen ute i simhallen.
Det var så skönt att komma hem och veta att det bara var att sätta på potatisen. Köttfärslimpan var färdig.
Farmor kom för att låna ut sin bil eftersom att Robins bil "vågar vägra vädret". Vi bjöd henne på mat.
Micke åkte för att fixa med lastbilen, Robin handlade lite....och jag, jag tvättade och plockade lite...som vanligt.
NU har vi landat för den här dagen och längtar till nästa helg. Det käns som det blir en lååång vecka. Förhoppningsvis en bra sådan!





Här är mina två olika sidor en ljuv och en tuff...:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0