Insnöad.....

Jag ransakar mig själv.
I går fick jag höra att jag snöar in mig på saker.
Ja, det kanske jag gör men för mig är det i positiv bemärkelse. Det betyder inte att jag släpper resten av det jag har runt mig.
Att "snöa" in på saker som medför en förbättring, som gör att jag/någon mår bra...vad är det för fel?
Under åren har det dkte upp många saker som har haft stor betydelse i mitt liv.
Graviditeter, förlossninger, småbarnsår.....Det är naturliga saker att ge själ och hjärta inför.
Viktminskning, arbete, vänner.....är också sådana tillfällen som kan få mig att ge min tid.
Nu är jag "insnöad" på MIG...det är inte lika naturligt och "tillåtet"....
Just nu i mitt/vårt liv är det väldigt mycket som händer. Jag ger allt av mig själv till min familj!!!
Den lilla del som jag ger mig själv måste få finnas där, ett andningshål. Det har kunnat vara syjunta, kafferep, bowling, promenader. Nu har jag hittat mitt sätt att må bra och tur att jag är jag som är en av de envisaste, starkaste, mest positiva jag känner. Allt det i en kombination gör att jag fortsätter med just det jag vill eftersom jag vet att det inte är för mycket begärt. 3 fasta timmar i veckan där jag tränar + bonus tid när jag väntar på Edvin när han har handbollsträning.
Studier är för framtiden....Jag är snart 42 år, outbildad, har anställning terminsvis om jag har tur. Jag har haft tur hittills men vad gör jag om turen tar slut?
Jag är gärna insnöad så länge jag mår bra av det. Om någon annan inte förstår så pröva själv!!! Snöa in på något positivt...kliv ur det som är negativt för en stund så blir allt lättare.....


En bra frukost gör en bra dag <3


Kommentarer
Postat av: Pär

Du har så rätt.Insnöad eller inte, man måste se om sitt liv. Se till att man trivs för att orka annat.

2011-02-27 @ 10:35:44
URL: http://www.pillen.se
Postat av: Homs

we love you, det vet du! <3

2011-02-27 @ 12:52:54
Postat av: Rosie

Jag är oxå insnöad med dig o I LOVE IT :) ses på onsdag

2011-02-28 @ 23:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0