Äntligen vinter

Snö och då är det dags att åka pulka till dagis. Efter lite strid om vem som ska sitta fram kom dom överrens om att Malte sitter fram till postlådorna... ca 100 m... Molly resten av vägen ca 200 m. Lika hem igen. Det lösta dom helt själva :))

Tog en sväng i skogen med Malva men det var nog sista gången på ett tag. Hon älskar att vara i skogen men det gör vargarna också...nu har vi dom inpå knutarna så det blir civilicerade promenader med bostadshus omkring :p Inte skoj!!!
Dagen har gått åt till att plugga psykologi. Det är intressant och jag är säker på att jag skulle bli godkänd om jag fick ta det muntligt...värre att skriva så andra förstår.
Kaffe, Cola och Ronja som förhörsledare funkar bra :)
På em när Micke kom hem gick vi till förskolan för att julpyssla med småttingarna, Ronja följde med. det blev tillverkning av tomtar, änglar och målade kottar också fikade vi lussebullar o pepparkakor som barnen bakat.
Micke pysslade på riktigt bra om än lite ovant..
Sen blev det lite plugg igen medans barnen var ute och lekte i snön. Det är så underligt att helt plötsligt bara det kommit ett litet lager snö så är ungarna ute till sena kvällen efter att ha varit inne hela hösten..
Ett par roliga saker som blivit sagda i dag är :
"Ska säga åt mina småsyskon (4&5år) att aldrig äta gul snö! Nej juste, det är redan försent!! Åh panik :(" (Ronja på facebook)
Barnen hade ju bakat en massa pepparkakor i olika former på förskolan då säger malte "- Vet du vad jag gjorde? -Neej svarar Ronja. - Åt upp degen"
"Åt du gul snö??? Molly gjorde det också.... " Malte 5,5 år..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0