Tvillingarnas födelsedag

14 år den 1 augusti..lika varmt den här dagen som det var då. Min mage var som en ballong och chokladbrun.
Jag mådde oförskämt bra.
Hade med mig min mamma och syster samt de tre större barnen när jag skulle på ett rutin ultraljud i V-ås. Efteråt skulle vi köpa spjälsängar.
Efter ultraljuds undersökningen frågade plötsligt läkaren om jag ville föda barn i dag...snacka om överrumpling!
Vill o vill...vad är bäst, vad tycker du? Jaha det var alltså dags. Jag ringde Micke som skulle åka raka vägen hem och möta upp mig hemma. Det blev inga sängar dessutom glömde jag tanka så vi fick ta en extra sväng för att tanka.
Fick dropp runt 15 tiden och på kvällen med 45 minuters mellanrum. Det var lååånga minutrar. Edvin kom först han vägde ca 2500 gr. Sen skulle Emmie ut. Hon vägrade att lägga sig tillrätta så det slutade med efter ett antal vändningsförsök att hon forsade ut med fötterna först. Det gick ju bra men hade lika gärna kunnat bli värre. 2300 gr vägde hon. Båda mådde bra.
Jaa det var 14 år sen det och jag minns det som i går :)


Nyvaken fjortis :)

En till som inte vill vara med på bild..

Läskig present av syrran...

Blääää...



Födelsedags mat. Grillad kyckling och potatis kroketter.

Presentöppning.

Farmor o farfar uppvaktade. Mormor, morfar, moster m familj var bortresta så dom kommer sen.
Och efter en heldag på stranden blev det en toppendag tillslut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0