O-ringen veckan

Jag ska sluta tjata om O-ringen efter att ha skrivit om veckan...

Jag sprang de dagar jag skulle  + en till. Missade bara första dagen viket jag tycker är tråkigt nu i efterhand eftrsom jag inte kom med i slutresultatet pga det.
Nu kan man ju tycka att 3-3,5 km medel inte är så farligt men för mig som inte orienterat på så länge räckte det mer än väl. Om banan är 3 km är ju det fågelvägen räknat så en km minst får man lägga på. I besvärlig terräng dessutom. Sen kunde det vara 1200 meter till TC ( där allt utgår ifrån), 1800 meter till start, 1000 meter till duschen. Så vissa dagar blev det 8-9 km....för mig som ändå inte hade så långa banor!
Konstigt vilka "flashback" man kan få...första tävlingen mindes jag plötsligt doften av upptrampat gräs, jord, Lukten av svettiga orienterare. Blöta tunga fötter, genomsura byxor....också duschar o toaletter...Haha vilken nostalgitripp! Ni anar inte hur det är att duscha på O-ringen! Det gäller att inte vara blyg.. 25 meter långt rör där slangar med duschar är fästa. Uppbyggt med pallar står man på en lååång rad och duschar, tätt tillsammans. Jag var tacksam att det var soligt varje dag för det är väldigt svårt att bli torr efteråt om det regnar. Jag ade Emmie med mig en dag och det var nog bland det värsta hon gjort..fel ålder för att vara naken bland en massa andra :)

Jag kunde av naturliga skäl inte ta kort i duschen men kan nog hitta nått på nätet :)

Så här kunde en dag se ut för mig :


Frukost kl 07.00. Fil, musli, en halv banan.



Pappa o jag parkerar bilen en bit i från TC...cyklar sista biten.

Trängsel i skogen..



Nysprungen (heter det så) Har nyss sprungit!


Kolla in nummerlappen!


Ingång till duscharna!



I herrarnas dusch ;)




Resultat och kartsnack.


Tillbaka med familjen..utflykt eller bad på eftermiddagarna.

Lite grillat tillsammans med mormor o morfar på kvällen.


Kubb! Jag äger :)


Härligt, roligt, jobbigt, varmt, inspirerande är samanfattningen av O-ringen Hälsingland 2011..
Nästa blir i Halland följt av Boden och Skåne!! Nu gäller det att hålla i :)




"nya" skorna är välanvända vid det här laget :)




Kommentarer
Postat av: Babsan

Haha, underbart! Jag får också en massa flashbacks när jag läser detta!

2011-08-01 @ 23:11:38
Postat av: Rosie

Du är den grymmaste mamma jag känner...<3

2011-08-01 @ 23:32:11
Postat av: Petra

Förutom dig då tuffing <3

2011-08-01 @ 23:52:49
Postat av: Petra

Ja, Barbro..man minns med skräckblandad förtjusning!! Slapp i allafall s..k..i..t..a på rad. Riktigt fräscha bajamajor ;)

2011-08-01 @ 23:54:16
Postat av: anna

Fasiken va du är duktig o ligger i. Måste ju ha varit skitkul men jobbigt oxå. Härlig känsla att klara av det, yes jag gjorde det :-)

2011-08-02 @ 08:47:20
URL: http://dielo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0