Ännu en härlig dag!

När tvisten om vilket bad vi skulle åka till var avgjord (månsOls vann) fick jag, Ronja, Emmie, Edvin, Albin, Malte och molly en underbart härlig dag.
Väldigt varmt och mycket folk. Jag har börjat vänja mig vid stränder med folk även om jag fortfarande föredrar Lånstagropen.
Nackdelen med Månsan är folket.....och att jag inte kan sitta i solen och njuta. Det blir ett evigt vandrande fram och tillbaka mellan strand, solstol, brygga...
Inte kan man spela strandtennis eller kasta gris heller, dessutom tycker jag att det kan vara kul att busa runt med barnen en del och det blir ju "pinsamt" vid månsan.
Fördelar är att det hela tiden finns något att titta på...folk i allmänhet eller andra som gör pinsamma saker. Det finns glass att köpa. Hopptorn, gräs och bryggor.
Vi hoppade och dök från bryggorna. Malte simtränade en del eftersom jag lovat att när han kan simma får han hoppa från tornet. Glass köpte barnen. Jag försökte komma någonstans i min bok men det gick trögt...

Nu har Ronja o jag just kommit hem från en promenad med Malva. Vi gick nedåt brunnen där det var pubkväll, vi mötte allt folk efetrsom det var slut!

Nu väntar morgondagen och vi får se vad det blir då :)

Soliga kramar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0