17/8 1991

BRÖLLOPSDAG

"Att älska i nöd och lust"
Jag har levt med samma man i 24 år, som gift i 20.
Barn, villa, hund, bilar, ekonomi...allt är inte en dans på rosor ens när det gäller materiella ting.
Glädje, sorg, lycka, ilska, gemenskap och kärlek är bra ingridienser i ett äktenskap, i en familj.
Vi upplever allt och mycket mer varje dag.
Vi grälar, vi älskar. Vi gråter, vi skrattar. Vi känner kärlek till varandra varje dag.
Jag Petra Marie Engvall snart 18 år träffar Alf Mikael Strandberg 16 år.
Efter 6 månader var vi förlovade, året var 1987.
Första lägenheten var på bryggeriet, högst upp.
Längtan efter ett hus fick fäste och vi blev husägare till en liten stuga i Kolbäcksbro 1989.
1990 föddes Robin och vi flyttade till Sätrabrunn.
Bröllop blev det 1991 i Sockenkyrkan.
I rask takt fick vi sen Ronja 1992 och Elias 1993.
Där var det stopp. Huset var fullt och det räckte md barn.
1997 föddes tvillingarna Emmie och Edvin, nu hade vi spräckt gränsen.
Större bil och praktiska lösningar hemma.
2000 kom lilla Albin.
Nu räckte det i alla fall.
2005 byggde vi till vårt lilla hus på 87 m2 till det dubbla och 2006 föddes Malte.
Nu fanns gott om plats så sommaren 2007 fick vi Molly.
Sen har renoveringarna i huset pågått och pågår.
Vi startade en egen transportfirma.
Åren har rullat på och och förändringarnas tid är här.
Barnen blir vuxna.
Vi har blivit farföräldrar till lilla Sandy.
Jag förändras...livet förändras
Kärleken består.
Om 20 år sitter jag här igen och beskriver livet och kärleken.
Jag är kär i kärleken ♥



I see the world with my heart


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Jag älskar er. Hoppas att ni har en bra kväll tillsammans. Att ni har ett bra liv tillsammans vet jag redan =) <3

2011-08-17 @ 17:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0