Åldersrelaterat?

Jag har alltid älskat att åka karuseller och bergodalbanor. Jag gillar det fortfarande och utmanar gärna mig själv och andra. För två år sen var vi till Stockholm och gick på grönan. Jag var ganska snabbt uppe i fritt fall tillt...Elias o Ronja var med och Elias var nog ganska orolig för hans mamma. Uppskjutet testade jag  också. De flesta karuseller åkte jag men jag upptäckte något. Jag blir en aning åksjuk. Det här var som sagt två år sedan och nu har det förvärrats.
Nästa gång blir det den här, den enda jag inte testat..
Det räcker med att jag gungar med barnen på skolan. Efter en stund snurrar det och jag mår illa. I dag hade jag köpt min favorittidning som jag genast började bläddra i på väg hem från stan. Robin körde, jag satt bredvid. Efter ett par km mådde jag vansinnigt illa...hua det kändes verkligen som jag skulle kräkas men som tur är gick det värsta över efter en liten stund.
Konstigt och trist om jag inte ska kunna göra det jag gillar. Undrar varför det blir så här. Kanske det har med åldern att göra och kanske får jag finna mig i att det händer saker när man blir äldre...
Nu till min favorit tidning. Kattis & co. Jag gillar den. Den är lagom vuxen med reportage om vanliga människor, vanliga kläder, vanlig mat och andra vanliga saker som alla/ de flesta kan relatera till.
Som ung, tonåring läste jag inte så mycket "veckotidningar". Då läste jag mer böcker. Nu fattas koncentrationen hos mig för att komma in i en bok och tiden fattas när jag väl kommit in...vill gärna läsa tills boken är slut.
Visst, jag läste väl en och annan OKEJ , FRIDA eller STARLET i bland. Tog försiktigt ur posters på Europe, Niclas Wahlgren, Wham, Duran Duran som sen fick pryda väggarna i mitt flickrum med de blommiga tapeterna.
Underbara tider.
Men vill inte vara där igen. Jag är väldigt nöjd där jag är nu, mitt i livet.
Har äntligen förstått det jag hört sägas "Livet börjar efter 40"! Så sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0