Last day

Sista semesterdagen.
Ja för så är det trots att jag är ledig 4 dagar till och det känns...
Det är inte samma sak när det är helg som när man är ledig i från något som är "aktivt". Alltså när barnen är på fritids, annan personal jobbar och jag är ledig!! Nu blir det helg och ingen är där...det är inte lika lyxigt!

Men jag har utnyttjat den här ledigheten! Umgåtts med några jag gärna är med. Rosie, Katja och i dag Syster Hanna och pojkarna. Barnen... Micke i den mån han har varit hemma.
Jag har motionerat, städat, solat, shoppat, lekt, tvättat fönster, grillat, grillat, grillat, ridit, solat, fikat, motionerat, bloggat, krattat, tvättat....underbart faktiskt!!!
Det var länge sen jag njöt så mycket av en ledighet. Jag behövde verkligen den.

I dag var min syster här en sväng, vi åt lunch och pratade medans barnen lekte och studsade.
Jag och barnen städade och gjorde påskfint här hemma innan jag , micke och Ronja åkte och handlade.
När vi kom hem hade Emmie gjort i ordning de små till en påskgumma och påskgubbe. De fick gå till husen på vår gata.
Grillning med hamburgare och bröd var lagom kvällsmat. ute var det alldeles lugnt och ljummet.
Vilken försommarkväll :)


Sötnosar

Kärlek

Lilla Moll


En smakbit av godiset <3

Malte trixar med Malva
 
Loverboy <3                                                                   Me 
Han som sparkade ut mitt vin innan han somnade i soffan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0