Härligt

Finns det något bättre?
En hel dag att umgås med barnen.
Redan vid frukost hade Ronja och Kimmen gått ut och satt sig i vårt soliga hörn. Lite kallt var det fortfarande.
Vi andra droppade ut vartefter, jag med min kaffekopp så klart.
Bara att kavla upp ärmarna och ta tag i lite krattning, klippning av buskar och annan rensning i trädgården.
Jag slogs en stund med björnbärsbusken som anföll mig...Har rivmärken på både armar och mage...

Svalt på morgonen

Maltes kompis och hans mamma kom förbi.
Jag bjöd på kaffe och vi fick en pratstund. Det är alldeles för sällan nu förtiden.
Sen ville Malte följa med hem till dom, det fick han. Molly ville också...hon fick på nåder följa med :)
Det är inte lätt att vara minst och tjej.....

När dom försvann fortsatte jag i trädgården. Efter att ha kollat av på telefonen att allt gick bra därborta så fixade vi mat. Grillade kött, korv med ris och tzatsiki till. De små åt hos kompisen. Det var riktigt gott.
   
Muskelknuttar
 
Efteråt åt vi bärpaj med hallon och vaniljsås som Ronja o Kimmen hade gjort.....mmmmums..



En hel dag i solen, lite färg på kroppen, frisk luft. Kan det bli bättre?

Jo en avslutning på dagen tillsammans med boxningsgänget!! Härligt och skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0