Spott-tävling

Jag var på jobbet som är på en liten skola på landet ( för er som inte vet). Jag hade ett samtal att ringa så jag gick undan på chefens kontor för att prata ostört.
Undertiden hade jag blicken ut genom fönstret där jag såg barnen leka.
Två flickor i 9-10 års åldern komm promenerande över gräsmattan. Dom småpratade och såg ut att ha det trevligt.
Rätt som det var såg jag hur den ena flickan spottade en riktig loska så långt hon kunde. Under stort allvar gjorde den andra likadant. Jag såg hur spottet flög genom luften och landade långt framför. Den andra flickan sa något och hon som spottade såg nöjd ut. Efter några spottningar till knallade dom vidare...
Jag kunde inte låta bli att le riktigt, riktigt varmt. Det var så omedvetet det med spott-tävlingen, dom bara gjorde det utan att tänka på det. Så där som just barn gör...härliga ungar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0