Helg

Den här helgen har varit lugn, så lugn som det går i vår familj.

Fredagkväll med Idol o temys tillsammans med tjejerna, Micke gjorde ett tappert försök men somnade i soffan...

Lördag och Micke fick för sig att han o jag skulle åka till Sala helt själva utan barn. Jag fick inte veta varför.
Vi lämnade Malte o Molly hos farmor innan vi åkte ner på stan. Bankomaten var vårt första besök där Micke tog ut pengar. Pengarna lämnade han sen över till mig med orden att dom ska vara slut innan vi åker hem. Jag har nog bråkat en del över att aldrig få gå utan barn och titta på kläder. Okej bara att börja..shoppa!!!!!  Gick runt och kollade lite innan det blev en mackfika på Johanssons. Väldigt lugnt o skönt!
Sen blev det en drive i Salas alla klädaffärer. En ullkappa, en röd topp, en lila cardigan, ett gult linne, en gul bolero och två par strumbyxor. Ändå blev det lite över till ett par stövlar jag tänkt köpa. En mysig fm i sala.
Humöret var på topp ända tills vi kom hem och jag skulle fixa mat...då blev jag så fruktansvärt irriterad på exakt allting. Konstigt hur snabbt det kan ändras.
På kvällen hade vi myys med godis o tända ljus, jag hade köpt vindruvor för att kunna låta bli godiset och det gick....inte bra :( Jag verkligen vräkte i mig all choklad jag hittade i skålen. Då förstod jag vad mina humörsvängningar och mitt godisbegär betydde! PMS så klart, helt klockrent!!!
Jaja kvällen slutade bra i alla fall.


Söndagmorgon, solen skiner. Maria o Lucas skulle komma men Lucas hade ont i magen så det blev inställt. Synd för jag hade sett fram mot nån timmes skvallrande. Vi fikade med rabarberpaj på fm och tog det lugnt. Sen åkte jag Micke o Molly till maxi för att storhandla. malte gick för att leka med Isac. Blev ett stopp på skopunkten oxå. Äntligen fick jag ett par nya stövlar!! Ronja o Emmie fick varsit par dom med. 
Handlingen gick bra med bara två toalett besök, lite klättrande i hyllor och plockande med diverse varor. Molly lyckades tigga åt sig ett diadem innan vi blev klara.
Hemma igen gick vi till vallokalen för att rösta  . Ronja debutröstade.
Nu sitter jag här med Ronja o hennes pojkvän o följer valvakan med ett halvt öga. Hoppas vi vaknar till ett bra styre :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0