Funktionshinder

Jag har varit på en mycket intressant föreläsning om ADHD. En man som haft stora problem i livet pga sitt funktionshinder. Han fick en diagnos som vuxen efter att tillbringat flera år i fängelset. Han har nu hittat strategier som hjälper honom i vardagen. En tänkvärd sak som han sa var:"Att få viljan förväxlad med förmågan". Det handlar inte alltid om att vilja, det handlar om att ha förmåga att utföra eller klara av ett arbete eller en situation 
Det är så intressant med de här problemen runt barn, unga o vuxna så intressant att jag funderar på att läsa en kurs på distans som handlar om Socialtbehandlingsarbete. Vi får väl se hur det går.

Nu är i alla fall ett tufft beslut taget och det är nog min lott här i livet att gå framåt för att sen hamna på ruta ett igen, den här gången gjorde jag det alldeles själv. Nu återstår det att se om beslutet var så rätt som det känns men jag kan inte lägga några procent här och några där när 100 procents engagemang behövs på ett och samma ställe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0