Mycket är det :)

I dag var det en sån tidig dag, när jag slutade 12. Skönt att jag har såna dagar!
Hämtade barnen på dagis, Molly börjar bli ordentligt förkyld och verkade lite hängig.
Hemma hade Ronja och Kimmen med hjälp av Edvin städat o fixat det riktigt fint, vad glad man blir då!
Jag fick ett infall o ringede till Micke för att fråga om han vill följa med till gymmet, gissa om jag blev förvånad när han sa ja!!!!! Jag packade två väskor  som jag tog med till stan. De stora ungarna passade de två små. När vi kom till badhuset visade det sig att man inte bara kunde prova att träna en gång utan att ha bokat tid med en instruktör så Micke fick simma ist. Det gick bra det med. Jag körde i alla fall ett pass. Aldrig trodde jag väl att jag skulle tycka om att träna, nu har det gått så långt om jag "missar" en kväll blir jag rastlös.


På cykeln....


Efter träningen när jag kom hem var det bara att ställa sig vid spisen. Ronja hade beställt kryddiga köttfärsbiffar a la Petra, klyftpotatis, tomatsås, zatziki o sallad.
Ronja skalade potstis o morötter o jag fixade resten.
Åhh så gott, mycket smak och fina färger. Tänk så lätt det går att laga mat när man kan ägna sig åt bara det. Städningen var ordnad, Micke var hemma o kunde se till småttingarna o Ronja hjälpte till....sen blev det lite tävlan om finaste uppläggningen också :)

     

Kimmens upplägg                                 Ronjas                                          och mitt............





Några familjemedlemmar

Nu kom familjens 5 minsta in efter att ha varit ute i kylan. Det är riktigt kallt när det blir minusgrader innan man blir van. Overallerna åkte på de två minsta o vantar... nu är dom rödblommiga o fina när Emmie fått för sig att dom ska baka brysselkex. En trött malte är inte på humör så vi får väl se hur det går...tur att Emmie har en ängels tålamod när det gäller sina småsyskon.



GÅRDAGENS BAGERI



Albin som bakar till en överraskningsfest barnen ordnat för sin fröken som fyller år

Chokladrutor a la Albin.

Ronja=chokladbollar :) <3



Ja just ja måste ju bara berätta vad som hände i går....
Molly fångade Malte i ett fängelse....under tvättkorgen...på rumsbordet.....med henne själv som fångvaktare......uppe på.....resultatet blev ett vardagsrumsbord mindre :( Det sprack och gick inte att laga...efter andra försöket.


Malte under, Mollan över

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0