Underbara barn

Jag måste säga att förskolan arbetar bra med min lilla son. Han vet precis hur man löser en konflikt, gör/säger förlåt och pratar sig igenom olika situationer.

Just nu är han väldigt duktig på att få oss andra att förstå hur han känner sig genom att vända på hela situationen...
Jag blev väldigt arg på honom och han fick gå in på sitt rum. efter en stund kommer han och säger - Mamma! Tänk om jag var större än dig och jag var arg på dig, hur skulle det kännas då?

Vilken hemsk tanke ;)

Eller.....
Vi sitter vid köksbordet o äter. Rätt vad det är ramlar Malte under bordet. Albin börjar skratta. - Tänk om du skulle ramla ner från din säng och jag eller nån stor skulle skratta, hur skulle du känna då?
( Albin har just fått en hög loftsäng)

Kloka ord av en liten 4 åring. En blivande pedagog eller konflikthanterare kanske:)


Lite gos med lillasyster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0