Så typiskt "Petra tänk"

Var till läk.mottagningen i dag.
När jag kommer in får jag en sån där jobbig hostattack. Jag backar och stannar på avstånd från väntrummet som är fullt med patienter. För att inte sprida mina baciller vidare och för att det känns pinsamt att hosta så tårarna trillar. Efter en stund går jag och sätter mig i väntrummet och tänker - Usch vad många sjuka människor som snörvlar o hostar, vad många otäcka virus o bakterier som flyger runt! Blä jag vill inte ha dom...Haha så tänker jag när jag kommer på varför jag är där! Gissa vad jag sprider runt?! Är jag äcklig?? Nej såklart inte och jag är ju faktiskt på vårdcentralen, dit man går när man är sjuk :) Sitter nästan och skrattar för  mig själv tills jag börjar hosta igen.
När jag kommer in till doktorn får jag kämpa hårt  för att inte hosta hela tiden, varför då? Det är väl bra om hon hör mig hosta!? Fortfarande det pinsamma att nästan kräkas av hostan o tårar som rinner.
Besöket slutar med ett stick i fingret, låg sänka, akut bronkit, övre luftrörsinflamation, sjukskrivning tom onsdag.
Den konstigaste frågan läkaren ställde var iaf om jag känner mig sjuk??? Vad tror hon? Jag som aldrig är sjuk, som knappt vet hur man sjukskriver sig...jaaa jag känner mig sjuk, faktiskt!!!


Tänk om min läkare sett ut så här....................


Mer likt sanningen.....................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0