En lång skön lördag

Micke var uppe tidigt o stökade, tydligen snarkade jag ljudligt så han ville inte väcka mig :) Jag vaknade själv av att jag hörde honom och trodde att det var en stor råtta i köket. Han gav sig i väg till gävle på kurs.
Jag vaknade till och började googla efter utbildningar som kanske skulle passa mig. Hittade ett par och funderar vidare....
Ronja o Kimmen fick för sig att dom ville baka pepparkakor så dom åkte till stan o köpte deg.  Sen blev det baka av! Ronja, Kimmen, Malte, Molly o Edvin. Jag ville inte hosta i degen så jag skötte gräddningen som för ovanlighetensskull gick riktigt bra!
Emmie var o red "sin" lilla häst. Hon kom ridande förbi köksfönstret :)
När hon kom hem ville hon baka o det var okej.........kolsvarta blev kakorna men det var inte jag som skötte gräddningen.
Det har varit en lång dag som avslutades med "så mcket bättre" som är helt kanon bra! Och till sist "underbar o älskad av alla" Jag tror att jag log hela filmen igenom.
Nu ska jag sova sista natten på soffan har jag tänkt, hostan irriterar fortfarande så en natt till får det bli.
Justja i morgon ...eller faktiskt idag, kl är ju 00.05 nu så är det fars dag. Ronja passade på att göra farsdagspresenter när hon bakade i dag. Dom kommer att bli uppskattade :)






Mums, gott med deg

En pepparkakshand

Så här kul kan man också ha <3<3

Här kom en häst


Nu blir det godnatt alla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0