Fredag :p

Här sitter jag och bara känner att det är helg. Det är något att fira. En skön ledighet ett par dagar är just vad jag behöver.
Om jag nu blir arbetslös som jag kommer att bli har jag en plan!
Jag tänker inte gå helt sysslolös om dagarna. Jag måste ju behålla barnens platser på förskolan vare sig jag vill eller inte annars står jag utan när jag väl får jobb igen.
Dom timmarna när barnen är på förskolan tänker jag sitta vid datorn, ja inte vid Facebook eller bloggen om ni nu trodde det! Nej jag ska använda min kreativa sida, har jag tur kan det löna sig också. Fortsättning följer ;)

Nu har Victor åkt hem ( Elias kompis) och det mesta återgår till det vanliga. En jätte trevlig o fin kille som jag hoppas vi får se igen!
På söndag åker Elias "hem" till skolan och samma dag kommer Robin hem från Gotland! Börjar faktiskt kännas riktigt tomt utan Robin här men det är väl bara att vänja sig antar jag.
Elias satte mig på lite jobb, att ringa till SPTF "svenska ponnytravförbundet" för att registrera en tävlingsdress han ska ha samt till "dala ponnytravklubb" för att registrera honom som medlem. Förhoppningsvis får han köra sitt första lopp nästa vecka:)

Efter en ovanligt kort arbetsdag åkte jag in till Sala med twinsen och småttorna för att fika på stan. Ronja liftade in till stan, Elias o Victor liftade hem.
Hemma blev det ugnsgrillad laxfile´med cremefraich sås smaksatt med dill och citronpeppar, ärtor och kokt potatis blev det till. Gott och nyttigt. Mätt blev jag också :)
Nu är det fredagsmyset kvar som består av fruktfat (honungsmelon, päron, gul kiwi och banan kanske en skål med popcorn också. Ungarna klämmer nog i sig lite glass också :)

                                                                        TWINS
                                                                   
Nu har min lilla gullunge städat och gjort fint här hemma, även om det är för att få sitta vid datorn en stund så är hon gullig <3

Hon är söt iaf annat är det med den där konstiga flugan till vänster på bilden:p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0