Fort går det

Nu har en vecka ränt i väg igen...det går så fort!!
Varierat väder har vi haft.
Äntligen har jag fått veta veckorna jag ska jobba på Silvertärnan även om jag inte fått dagar och tider.
Jag har också tittat efter lite andra jobb och har några ställen som jag ska ringa till, det känns mer och mer aktuellt att höra sig för lite.

Nu har jag känt att sommaren är här, ett efter ett slutar barnen på förskolan, fler går på sommarlov. Fina blommor och god choklad får vi!!

I onsdags var vi hem till vår chef där vi blev bjudna på jätte god mat! Jag var solidarisk med mina vänner och satt med dom utomhus, resultatet var att jag frös så jag hackade tänder! Maria som prompt skulle sitta där ute hade mage att klaga på kylan hon också trots att hon hade både jacka och tröja!! Jag hade inte varit så smart att ta med en tröja så jag var verkligen tunnklädd..Ont i nacken fick jag också :( men snäll var jag som gjorde dom sällskap!

Lördag morgon drog Micke i väg med Emmie o Edvin på klassresa till Bodaborg i Oxelösund. Regnet hängde i luften och det blåste.
Själv åkte jag i väg för att jobba ett dygn. Farmor var barnvakt. En rätt lugn helg på jobbfronten och Micke o ungarna hade kul.
Elias han försvann....jag förstod att han inte sovit hemma eftersom kökslampan lös hela natten...
Innan jag åkte till jobbet hade jag kollat hans rum och det var tomt. Saken är den att hur det än är så brukar han altid höra av sig!!
I bilen försökte jag få tag på honom men han svarade inte på mobilen. Micke ringde från sitt håll....HELA dagen gick och kl 19 på kvällen var han hemma!!! Nästan en efterlysning blev det...många telefonsamtal och ont i magen. Förbaskade unge <3
I dag blev "straffet" att städa sitt rum...tror inte att han gjort det än...
Nåja nu är alla på plats och jag har någorlunda kollpå läget.

I morgon är det skolavslutning, senbörjar allvaret.....för mig som mamma :) Fullt ös hela sommaren: mat,disk, tvätt.... sånt är livet för en mamma mitt i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0